Eilandjes hoppen - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van lothillenan - WaarBenJij.nu Eilandjes hoppen - Reisverslag uit Ban Mai Langmo, Thailand van lothillenan - WaarBenJij.nu

Eilandjes hoppen

31 Januari 2017 | Thailand, Ban Mai Langmo

Na heerlijke drukke dagen achter de rug gehad te hebben in Bangkok, zijn we vertrokken naar het zuiden om de eilandjes te verkennen! Na ruim 12 uur in de nachtbus gezeten te hebben, waren we vroeg in de ochtend aangekomen in Phuket. Door een overboeking in het hostel Ai Phuket, hebben we een private room gekregen, helemaal prima dus :) We hebben op de eerste dag een paar hele aardige Canadezen en Aussies ontmoet. We zijn met zijn allen in de avond naar een night market geweest waar we heerlijk diverse Thaise gerechtjes hebben geprobeerd. De avond hebben we afgesloten met een paar Changs en een goed potje Jungle speed. De volgende dag hebben we voor het eerst heerlijk genoten van de zon op het wel wat toeristische strand, maar het was heerlijk!
Na Phuket zijn we met de groep Canadezen en Aussies verder gaan reizen reizen naar Koh Lanta en hebben we een tussenstop gemaakt in Koh Phi Phi. In het zonnige Koh Phi Phi hadden we ongeveer drie uur de tijd. Uiteraard hebben wij er goed gebruik van gemaakt; we namen een verfrissende duik in de zee en werkten onze tanline weer even bij. Dit was wel het toppunt hoe toeristisch dit eiland was, maar we konden zeker niet klagen ;) Uiteindelijk waren we aangekomen in de helaas regenachtige Koh Lanta..Anna was zelfs zo teleurgesteld dat zij al op haar mobieltje aan het kijken was voor de eerste mogelijke vlucht naar Ko Chang. Maar als echte Hollanders hebben we er ons overheen gezet (Anna uiteindelijk ook ;)) en zijn we naar het hostel gegaan in het zuiden van het eiland. We verbleven in een redelijke eenzame viezige dorm (het was praktisch een private room met nog 3 lege stapelbedden), maar we hebben ons prima kunnen vermaken met chips en Gossip Girl. De volgende dag was het prachtig weer en gingen we met de jongens op de scooters het zuiden van het eiland verkennen. De strandjes waren heerlijk rustig en Anna en Lotte hebben zelfs gesnorkeld. Helaas kwam de regen op een gegeven moment met bakken uit de lucht vallen en moesten wij ruim een uur gaan schuilen in een cave. In de avond hebben we op ons balkonnetje met zijn allen lekker biertjes gedronken en jungle speed gespeeld, het was een hele gezellige avond!! De volgende dag verplaatsten wij ons naar een andere hostel in het noorden van het eiland, dit was integendeel tot het andere hostel wel prima. De jongens hadden in de avond een verrassingsetentje geregeld voor Lotte haar verjaardag. De avond begon goed met een prachtige zonsondergang op het strand en spelletjes in het hostel. We hadden heerlijk massaman curry gegeten en de jongens hadden zelfs getrakteerd, super attent! Daarbovenop hadden ze nog een prachtige verjaardagstaart geregeld, een watermeloen! Al is watermeloen niet Lottes favoriete fruit, was zij er toch heel blij (en wij ook ;))! Daarna zijn we met zijn allen uitgeweest en hebben we met zijn allen happy birthday gezongen om 00.00u. Na een avondje te hebben gedanst zochten we verkoeling op in de zee en hebben we heerlijk onder de sterrenhemel gezwommen! Het was om het even samen te vatten echt een geweldige avond!! De volgende dag hadden wij Lotte in het zonnetje gezet door haar wakker te zingen (uiteraard wel eerst uitslapen), actief te gaan suppen, heerlijke stevige Thaise massage van 60 min en lekker pizza gegeten bij Dr Wee op het strand!

Koh Phangan was het volgende eiland dat aan de beurt was. We vertrokken met de nachtferry naar het eiland en laten we zeggen; same same is inderdaad different;) Het voelde alsof we echt gesmokkeld werden.. de "mooie slaapboot" bleek in het echt 50 vieze matrasjes met enge mannen.. Gelukkig waren we met zijn drieën en hebben we lekker gossip girl gekeken op de Ferry, om vervolgens met zoveel mogelijk spullen in onze lakenzak proberen te slapen. Op het eiland verbleven we in Echo Backpackers wat een het strand gelegen was. We hebben gelijk een groep Argentijnen ontmoet die we na een tijdje wel een beetje zat waren, maar één jongen bleef een keeper en had een dikke crush op Lotte;) We hebben een dagje scooters gehuurd en zijn we langs enkele hoogtepunten geweest van het eiland; Secret Beach, Koh Ma, Paradise Waterfall en Taling Chan market. En waarvoor we echt in Koh Phangan waren, was natuurlijk de halfmoonparty!! Nadat onze lichamen bekliederd waren met bodypaint en een Big Chang gedronken te hebben, vertrokken we met paar mensen van het hostel naar het feest. Helaas vielen de prijzen ons toch wel erg tegen (800 bath voor een cocktailbucket, omgerekend 20 euro!!) We hadden net genoeg voor de taxirit, dus het werd helaas een nuchtere avond..Maar we hebben het zeker naar onze zin gehad!!

Last but not least was Koh Tao voor onder andere Annas duikbevret, spannend!!
We verbleven lekker luxe in een private room zodat wij onszelf even lekker konden verwennen. Het was duidelijk te zien dat het eiland twee weken daarvoor onder water stond. Er was ontzettend veel schade op het eiland waaronder Sairee Beach. Anna begon gelijk de eerste dag met haar duikcursus bij Mojo Divers, drie dagen geen alcohol en vroeg opstaan (waarvan een dag zelfs 6am) maar het was het dubbel en dwars waard. Met twee leuke buddies en Mahdi als duikinstructeur verkende ze deze nieuwe wereld onder water (die niet te beschrijven valt, dus you have to see for yourself, echt een aanrader!!), spotte ze Nemo en leerde vele skills waardoor ze zichzelf nu officieel een open water diver mag noemen! Lotte en Hill hebben twee aardige Noorse/Zweedse jongens ontmoet en zijn een dagje met hun naar Shark Bay geweest; dit was tevens onze laatste stranddagje voorlopig en we hebben er volop van genoten. Wit strand en helderblauw water; het was daar prachtig! Verder zijn we in de avonden met zijn allen naar barretjes geweest om lekker te dansen en drankspelletjes te doen! Het waren heerlijke avondjes en Hill heeft zelfs de limbo contest onder vuur gewonnen!!
De eilandjes zitten er helaas weer op en we zijn klaar voor onze volgende stop; Chiang Mai!

• 31 Januari 2017 - 08:02

Karin:

Hoi Lotte en de anderen,
    Had even het idee dat ik een reisverslag van Poelie aan het lezen was:)
    Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    En Lotte,; ken je de uitspraak: je mag buiten de deur honger krijgen maar je komt thuis eten?
    Arme Robbie, al die boys die voorbij komen.
    Veel liefs
    Karin
    XXXXXXXXXX

• 31 Januari 2017 - 11:21

Edith:

leuk geschreven. Heerlijk om te lezen dat jullie genieten!
    Weet niet waarom ik grote letters heb

• 31 Januari 2017 - 11:20

Edith:

leuk geschreven. Heerlijk om te lezen dat jullie genieten!
    Weet niet waarom ik grote letters heb

• 31 Januari 2017 - 16:08

Eva:

Jeeeetje meiden om jaloers van te worden, gelukkig kunnen we op deze manier een beetje meegenieten! En wat zien jullie er ontzettend goed uit op de foto's:) xxx