Myanmar deel 2 - Reisverslag uit Inle, Myanmar van lothillenan - WaarBenJij.nu Myanmar deel 2 - Reisverslag uit Inle, Myanmar van lothillenan - WaarBenJij.nu

Myanmar deel 2

01 Maart 2017 | Myanmar, Inle

Terug naar die verschikkelijke nacht in Kalaw ! Met te weinig slaap in de bus waren er nog maar twee bedden over in een hotel welke we met de Deense meiden hebben gedeeld. Met zijn vijven lagen wij heel gezellig lepeltje lepeltje naast elkaar en we hebben tot onze verbazing prima geslapen! Iets te lekker.. 5 uur later werden we verschrikt wakker gemaakt door de Deense meiden: het was al over 8:00u! Rennend gingen we naar Ever Smile (naam van de organisatie) voor de trekking en gelukkig was er nog net genoeg plek (pfoe!!). Nadat wij in rap tempo onze tassen hadden klaar gemaakt en in 1 minuut ontbeten te hebben (lees: 2 broodjes in onze mond proppen), vertrokken we met de groep van 14 mensen en onze twee lokale gidsen uit Kalaw. De groep was in het begin nog stilletjes, maar langzamerhand werd iedereen steeds losser. De gidsen werden echter niet spraakzamer en stopten amper om dingen te vertellen. Maar de mooie rijstvelden en het prachtige natuur maakten al veel goed! Bij de trekking waren ontbijt, lunch en avondeten inbegrepen. We hebben echt heerlijk en vooral veel gegeten, van roti met lekkere gele curry, ananas en watermeloen, tot volle borden gebakken rijst met omelet en tot Anna's blijdschap zelfs pannenkoeken als ontbijt. Er werd ook avocadosalade geserveerd, waarbij een meisje van de groep met een vol bord avocadosalade gewoon onbeschaamd wegkeek toen Lotte vroeg of er nog iets over was (wij deelden met zn achten één bord, zij in haar eentje bleek later) Laten we zeggen, sharing is NOT caring voor haar;)
Na 6 uur gewandeld te hebben kwamen we aan bij onze eerste verblijf. Helaas zijn we toch wat minder goed in shape dan we dachten. (; Een lekkere warme douche na een dagje flink gezweet te hebben kan je helaas wel vergeten hier; Er stond een emmer gevuld met ijskoud troebel water die je over je heen kon gooien. Nou het besluit werd al snel genomen; dit wordt douchen met washandjes en héél véél desinfectiegel. Verder was er ook maar één wc (gat in de grond) die we met zijn allen moesten delen. Met zijn allen sliepen we in één kleine ruimte met gekleurde matrasjes naast elkaar gelegen. Het zag er super gezellig uit!!
"Met de locals eten" kwam echter geen sprake van. De locals kookten voor ons, serveerden eten en verder zag je hen niet.
Na het eten deden we met de hele groep kaartspelletjes (ezelen en vooral shithead) wat uiteindelijk tot een gezellige eerste avond leidde. Iedereen ging om 21.00 al naar bed, want de wekker stond om 07.00. Het koelde heel erg af in de avond, waardoor onze lange broeken, truien en de dikke dekens goed van pas kwamen.
Op de tweede dag hebben we 8 uur gewandeld en geklommen en pittig was het zeker. We zijn langs een klooster geweest waar jonge kinderen les kregen. Het was ontzettend druk; de kinderen zaten met zijn allen hardop te leren voor hun toetsje, super schattig! Verder kwamen we onderweg kinderen tegen die allemaal om ons heen stonden. Anna wilde de kinderen een plezier doen en ze wilde haar laatste oreokoekjes weggeven, maar achteraf gezien was dat misschien niet zo slim idee. De kinderen werden ongeduldig en sloegen zowat het eten van haar handen af.
De laatste dag van onze wandeltocht is aangebroken en Inle Lake was bijna bereikt! Het weer viel helaas een beetje tegen en het begon zelfs te regenen tijdens de boottocht op de Inle Lake. Maar desalniettemin was de trekking super gaaf, het natuur was onwijs mooi en de groep was heel gezellig! We waren stiekem toch best wel trots, want in totaal hadden wij maar liefst 60 km afgelegd.
Na deze heftige trekking wilden wij onszelf belonen met een luxe verblijf en dat was het zeker! We voelden ons echte luxepaardjes in onze drie sterren hotel en we hebben er volop gebruik van gemaakt. En dat was de goedkoopste optie ook!! (Samen 2 persoonsbed delen)
Op de eerste avond in Inle Lake hebben we met zijn allen gebbqt op het dakterras van een hostel en daarna hebben wij met een deel van de groep drankjes gedaan. Het was een heerlijke relaxte avond! De volgende ochtend waren onze hoofdjes en onze portemonnees er toch minder blij mee..Ondanks het zakelijke blik van Hill en onderhandelskills van Lot waardoor wij in Bagan onze tickets hadden doorverkocht aan mede toeristen, was het ons helaas niet gelukt om de resterende dagen van Myanmar
met dat geld te kunnen leven. Dus dat betekende super skir leven tijdens de laatste dagen in Inle Lake; stiekem broodjes en pannenkoeken tijdens ontbijt meenemen voor lunch, maaltijden delen en geen biertjes meer drinken. We hebben nog nooit zo zuinig moeten leven, maar we hadden het zo prima gered.
Verder hebben wij nog een boottochtje gedaan op de Inle Lake en zijn wij langs een klein fabriekje geweest waar locale mensen katoenen en zijden doeken maakten, maar ook sigaren, long neck village (wat niet veel voorstelde), een klooster (alleen toeristen en geen monniken) en we hebben de fishermans gespot (die vaak nep poseerden voor geld)!
Inle Lake was een prachtige afsluiting van Myanmar. Het is een land waarin Boeddhisme centraal staat, ontzettend vriendelijke bevolking heeft en toerisme beduidend minder is. Ons volgende stop is Laos!

• 01 Maart 2017 - 12:13

Edith:

Leuk verslag weer meiden. Wat doen jullie leuke dingen!
    Lekker blijven genieten. Xx van ons

• 01 Maart 2017 - 16:40

Poelie:

Wat een avonturen weer

• 01 Maart 2017 - 21:48

Karin:

Heerlijk, zoveel lopen:) Blij dat jullie het ook hier weer( anders dan wel) naar jullie zin hebben!
    XXXXXXXXXXXX

• 04 Maart 2017 - 17:25

Eva:

Leuk meiden!
    Dikke kus

• 06 Maart 2017 - 11:11

Oma:

Lieve Lot en vriendinnen,

wat leuk om te horen dat jullie echt alles meemaken ,de luxe en armoede. Een keertje zuinig doen is ook niet erg.
    Jullie zijn nu echt backpackers.
    Blijf genieten, maak geen herrie, voorzichtig en zorg dat je niet ziek wordt.

kus kus oma.